Excursie la Lapoș – o excursie așteptată de mulți ani – III

Partea a 2-a o puteți citi aici.

Ne îndepărtăm de locul cu pricina, adică de stâna cu câinii care lătrau puternic către ceva, și purcedem la pas drumul de căruțe sau tractor, ce coboară și urcă șerpuind printre pâlcuri de copaci, râpe abrupte și pâraie. Întunericul a cuprins tot în jur, și Luna a dispărut după creasta lăsată în spate, Obcina Lapoșului. Cu ajutorul lanternelor de la telefon și cu cea frontală, a mea, (și eu sunt dotat bine pentru situații de acest gen), pas cu pas, parcurgem drumul ce pare un montagne russe. Nu-l cunoșteam cat este de lung, eram pentru prima dată în acea zonă, dar din ce studiasem noi pe hartă (google maps și google earth) știam că acest drum va duce către Șupan. Ajunși pe un mic platou observăm orașul Comănești cu zona Șupan unde ne propusesem noi să ajungem și valea Trotușului, adică Lăloaia, Asău Centru și Straja. Frumos, în noapte, toate aceste lumini dădeau impresia unui cer înstelat, a unei petreceri, …parcă era o plasă de lumini de Crăciun. Observăm că locul unde vroiam să ajungem este mult la dreapta de unde ne aflam noi. Astfel ne-am dat seama că am ratat o intersecție unde trebuia să o luăm ușor la dreapta pentru a urmări drumul spre Șupan, dar asta era muuuult înainte cu vreo două ore. Eram totuși pe drumul cel bun, pentru că și la urmatoarea intersecție situată în zona stânei cu câini, dacă o luam la dreapta ieșeam în spatele Uzinei Carbonifera. Noi știind că Asăul este la stânga am urmărit astfel curba de nivel care era evidențiată de un drum nu prea circulat.

Încep să sune telefoanele, vorbisem cu persoanele dragi cu câteva ore înainte și acum erau apelurile de actualizare a poziției în care ne aflam, toată lumea liniștită. Cum mergeam noi așa auzim lătrat de câini, iar… hahahaaa. Sunt alte două stâni, câinii destul de gălăgioși ne imprimă o oarecare frică, pentru că se auzeau destul de mulți. Spre norocul nostru de la ambele case ies stăpânii și îi calmează. Am trecut cu bine și de această dată.

Va urma!

Tags

V-ar placea si...

0 thoughts on “Excursie la Lapoș – o excursie așteptată de mulți ani – III”